Systemy rekomendacji i banki, nowa rekomendacja t: cenna rekomendacja.
Ścieżka klienta od pomysłu do realizacji projektu w banku była zawsze jasna, ale nieprzewidywalna. Wiązało się to z potencjalnie zauważoną reklamą lub własnym pomysłem klienta, osobistą wizytą w kasie banku i mniej lub bardziej udaną transakcją z bankiem. Było to bardzo czasochłonne, przy bardzo małej kontroli ze strony banku i jeszcze mniejszej wydajności. Bardzo trudno było zaakceptować tę metodę w branży, która szczyci się mottem „czas to pieniądz”.
Komunikacja online banku z klientem na pierwszy rzut oka może wydawać się jeszcze bardziej chaotyczna. Losowe kliknięcia na strony w poszukiwaniu informacji, odpowiedzi na kluczowe pytania, wędrówki po okolicy w poszukiwaniu potrzebnej usługi.
Jednak nie musi tak wyglądać. Zachowanie człowieka w próbach komunikowania się z bankami jest zwykle prawie chaotyczne.
PIERWSZY KROK – TWORZENIE SYSTEMU
Najlepszym lekarstwem na chaos jest oczywiście realizacja porządku. W komunikacji online między klientami, a bankami oznacza to identyfikowanie opcji uzyskania jak najlepszych wyników z systemu w oparciu o dane wejściowe.
Systemy Rekomendacji mają na celu zapewnienie jak najlepszej rekomendacji naszego produktu, która najbardziej zainteresowałaby klienta (wyjście systemu), w oparciu o dane użytkownika (wejście systemu).
Systemy te można wtedy sklasyfikować według wejścia systemu, wyjścia systemu lub według algorytmów, które działają w tle i tworzą rekomendację.
W klasyfikacji opartej na danych wejściowych do systemu możemy zidentyfikować dane wejściowe z Internetu (na przykład wizyty użytkowników na stronie), dane wejściowe z trybu offline (dane użytkownika przechowywane w bazie danych banku) lub połączenie obu rodzajów danych. W klasyfikacji opartej na wynikach systemu rekomendujący może zaproponować produkty, których użytkownik już doświadczył lub które mogą go zainteresować, ale jeszcze ich nie posiada; lub mieszanka obu rodzajów produktów.